Het eerste weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: chefdirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

04 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heita!
We zijn weer een paar dagen verder en hebben weer van alles meegemaakt. Vrijdagavond zijn wij bij een Afrikaans muziekfestival geweest op het plein van de city hall in Durban. Was een cultureel feestje met veel verschillende soorten dans en muziek. D-J's die samen draaiden met een viool naast hun, streetdancers die gingen battle'en en balletdansers op een slagboom kwamen daar voorbij. Mensen dronken daar heiniken voor de status terwijl wij aan het afrikaanse bier zaten.

Zaterdagmorgen begon zoals gewoonlijk weer om 8 uur met een engels ontbijt. Ik heb ondertussen wel weer genoeg bonen en worst in tomatensaus, gebakken banaan, tomaat en champignons, gebakken aardappelen, roerei, gebakken ei, en bacon gehad. Morgen nog een keer een ontbijtje en dan is het weer over en kunnen we 's ochtends ons eigen ontbijtje maken.

Daarna was het tijd om met ze drieen een auto te gaan ophalen. Aangekomen bij het Hilton werden wij netjes naar onze VW Polo gebracht. Een erg grote polo btw, want het lijkt wel een VW bora. Daar kwam ik erachter dat ik me slippers aan had en was Henry dus zoiezo veroordeeld tot het eerste ritje links rijden.

Na een leuk tochtje door Durban waarbij Henry vaker de deur vasthield dan de versnellingspook en wij ook met twee halflege voorbanden reden zijn we via de Shell naar de supermarkt gegaan. Hier weer wat inkopen gedaan. Al weg rijdend gaven we 5 rand fooi aan de parkeerwachter die je hielp met aanwijzingen om weg te rijden en volgens mij was dat voor Afrikaanse begrippen een beetje te veel van het goede gezien zijn big smile op zijn face.

Na samen met Elvis (de hulp bij het B&B) taart te hebben gegeten hebben wij 's avonds weer een lekker pasta'tje gemaakt en genuttigd. Daarna hebben wij een poos zitten ouwehoeren met wat vrienden van de beheerdster die ook steeds overal rondliepen. Erg gelachen met die mensen.

Op zondag zijn Henry en ik naar Engelse kerk geweest. Leek wel heel erg op kerk in NL alleen lag de gemiddelde leeftijd wel boven de 50. Misschien hebben ze daar op andere tijden wat voor de jeugd mag ik hopen;) Volgende keer pakken we misschien een baptistenkerk.

Verder was er voor ons B&B de hele zondag een zeepkistenrace. Wel leuk om even te bekijken. Zondagmiddag stond mijn rijtest voor de deur. We gingen naar het strand en op het net aan missen van een paar stoeprandjes ging het wel goed met het links rijden. Gewoon met rechts sturen en links los houden ging dat wel makkelijk. Totdat we 2 km verder gaan. Ik citeer kasper met de navigatie op zijn telefoon: Hier zometeen naar links en dan weer rechtdoor. Sander: He wat een rare stoeprand in de bocht. Wij allemaal kijken. Zal wel, stoplicht op groen en netjes er omheen rijden. Komen er ineens op 6 banen allemaal auto’s op je af gereden! AAHHHHHHH eenrichtingsverkeer. Dank je Kasper;) Met behulp van een stoepje en na alle voorbij zoefende auto’s weer gekeerd en naar het strand gereden.

Zondagavond hebben we met een paar kilo vlees van een goeie slager geBBQ't. Op het menu stonden verschillende soorten kipsate, hamburgers, nog een soort burger, biefstuk en een of andere Afrikaanse worst die we moesten proeven van de eigenaresse. Al met al erg lekker voor een paar euro! Vooral met die wijnen hier erbij.

Morgen gaan we vroeg op weg naar St Lucia. Hier gaan we het natuurpark bekijken en gaan we naar onze projectlocatie. Daarnaast zal onze week voornamelijk bestaan uit op een subtropisch strand liggen, safari's, boottocht over de meren, slapen in een gameresort, nijlpaarden ontwijken in het dorp en ook nog wat interviews met wat stakeholders van ons project.
Vrijdag hopen wij aan het eind van de dag weer terug te zijn in Durban.

Foto's zijn te vinden op http://www.flickr.com/photos/henryt2/

Ciao!!!

• 04 September 2011 - 17:20

Jangerrie:

dirkjan hartelijk gefeliciteerd met je
    verjaardag en nog veel gezonde jaren.
    je maakt daar al heel wat mee.leuk
    om te lezen. groeten van ons

• 07 September 2011 - 08:46

Emily:

Dirkie! Happy Bursday! Leuk om ook zo jou kant van het verhaal te horen! Geniet ervan!

• 08 September 2011 - 14:53

Jetje:

Hee ik zie slecht weer bij jou volgens waarbenjij.nu! Hier ook hoor.
    Hoe is het in de rimboe?? Hoorde iets van een neushoorn?!:P
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!

Dikke kus