Aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: chefdirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

01 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hierbij mijn eerste verslagje uit Zuid-Afrika. Gisteren na bijna 30 uur reizen eindelijk rond een uurtje of 7uur 's avonds aangekomen bij het B&B! De reis ging goed, duurde erg lang, de starbucks om 3 uur 's ochtends was erg lekker, de mega fonteinen en binnentuin op het vliegveld en Dubai zagen er mooi uit, en de anti bacteria spray in het vliegtuig naar Durban hebben we ook overleefd.

Bij aankomst hadden 3 studenten van de universiteit ons opgepikt van het vliegveld. Na een leuk ritje van een half uur in een land waar ik nog steeds aan het "rechts-links rijden verschil" moet wennen kwamen we aan bij het B&B. Na onze spullen gedropt te hebben hadden de studenten ons ook nog naar de supermarkt en locale pizzeria gebracht. 's avonds hadden we al snel de beheerster weer nodig aangezien we onszelf hadden buitengesloten van onze kamer.

Na een heerlijk nachtje slapen zijn we vanochtend na een lekker engels ontbijtje met scrambled eggs weer opgehaald door een van de studenten. Deze heeft ons op de universiteit geholpen met het op een "Afrikaanse" manier ophalen van de studentenkaarten en inlogcodes. Dat duurde dus wel even. Na een korte ontmoeting met de professor en een presentatie van 2 Master studenten over een hun eindproject kregen we nog pizza als lunch en gaan we zo even locale simkaarten kopen en wat boodschappen doen.

B&B ziet er goed uit, de hond eet je bord leeg als je even niet oplet en wegloopt en een aap gooit half afgekloven pitten uit de boom.

Vanuit een zonnig Afrika, au revoir!

• 01 September 2011 - 13:20

Celia:

Hey Dirkie, goed om te lezen dat je er veilig bent. En jezelf buitensluiten, stopt ook niet bij de grens he? ha ha
    Pas op voor die apen, en gooi maar trug als t te erg wordt. have fun, liefs tante Ceel

• 01 September 2011 - 14:05

Marielle:

He Dirk, leuk verhaal! Begrijp ik nu goed dat jullie i.p.v. rijst nu de komende 3 maanden aan de pizza gaan? ;) Haha, geniet ervan! Groetjes!

• 01 September 2011 - 15:37

Bea:

hey dj, wat een lange reis gelukkig dat er aan eind van de reis de vertrouwde pizza's weer op je wachten!! nog bedankt voor je sms! toen je bij starbucks zat was hier in nederland ook nog nacht!! grapjas, ik heb je deze keer maar vergeven haha! heel veel plezier groetjes van ons 3en

• 01 September 2011 - 19:38

Reiny:

Hoi Dirk-Jan,

Fijn dat je er bent!
    links-rechts-verschil: ga nog maar even niet in een auto rijden! Die Afrikaanse manieren, tja dat zal ook wel even wennen zijn. En dan de boodschappen: zie je kans om een Afrikaans menu samen te stellen? Een alternatief voor pizza's?? of is dat niet nodig?
    Succes toegewenst en veel plezier!

groetjes, TR

• 01 September 2011 - 20:19

Jetje:

Joooow Dirkie!!
    Wat leuk een aap als huisdier!! Neem je die mee terug in je koffer??
    Hoe is het verder? Ben benieuwd naar foto;s!! geniet ervan!
    Dikke knuff

• 02 September 2011 - 08:27

Emily:

Hé Dirk! Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen! Je gaat nog wat beleven daar! Heel veel succes, en ik ben benieuwd naar je eerste foto's! :)

• 02 September 2011 - 20:31

BLA Te N:

He Dirk,
    Goed te horen dat je bent aangekomen.. De money is overgemaakt, het logo moet ik nog naar je toe sturen. Veel plezier daar.

Groeten van de Veluwe, Holland.
    PS nederland wint net met voetbal. Kan je dat daar ook nog volgen?

• 03 September 2011 - 00:50

Willem-Joost:

Foto's foto's foto's!!!

Goede verhalen vent!! Geniet ervan.