Another week at the office - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu Another week at the office - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dirk-Jan Vinke - WaarBenJij.nu

Another week at the office

Door: chefdirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

02 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hello fokes,

Wij zijn weer een week verder en schieten as usual weer lekker op. Voor ons project hebben we de definitieve variant gekozen en zijn we deze aan het uitwerken. Verder is er behalve hard werken niet zoveel gebeurd na dinsdag. Vrijdagavond hadden we nog een feestje, maar dat was niet echt een succes. Dus daar waren we al snel weer weg. Helaas ging de rest ergens anders heen buiten Durban wat voor ons een No Go was omdat het punt van terugkomen nogal een probleem werd. En ja met drank achter het stuur stappen doen we ook maar niet.

Zaterdag bestond uit uitslapen na een drukke week. Helaas waren er vrijdag 14 leraren aangekomen bij het B&B en zij dachten daar zaterdagmorgen anders over. Vanaf 6 uur was het een geschreeuw buiten tussen verschillende Afrikanen die op verschillende verdiepingen probeerden te communiceren. In de supermarkt hebben we Douwe Egberts koffie gevonden. Dat is hopelijk echt een verbetering vergeleken met de oplosshit die ze hier veel drinken. Verder hebben we deze week ook het koffiezetapparaat geclaimd en grondig schoongemaakt op de uni. De sticker biological hazard kan er dus weer vanaf.

De rest van de zaterdag zijn we naar het strand geweest. Het was mooi weer maar waaide wel behoorlijk. Na gezandstraald te worden op het strand lag de wilde zee ons op te wachten. Er waren echt mega hoge golven en dat was echt een uitdaging om in te zwemmen. Vooral mee gelanceerd worden en 20-30 meter verder weer boven water komen met een golf was kicken. Sander was vooral goed in buikschuivers maken onder water. Eigenlijk zouden we gaan surfen/waveboarden of iets dergelijks maar daar was het te winderig voor. Volgende keer beter.

Vandaag ben ik met Henry naar de kerk geweest van een van de masterstudenten hier. Het was een zeer traditionele kerk. Zingen van psalmen mogen ze nog wel een beetje oefenen, maar wederom was er een mooie preek. Na de dienst zijn we door een Afrikaan bijgepraat over alle bezienswaardigheden die we tijdens onze trip moeten bezoeken langs de route. Erg leuk en interessant onder het genot van gebak en een kopje thee. Hij wilde zelfs onze planning een keer bekijken om eventueel wat alternatieven te adviseren.

Verder zijn we bovenop het Moses nogwat stadion geweest. Via een gondel kwamen we boven en stonden we in de regen zeiknat het uitzicht van Durban te bewonderen. De Van den Herik vlag hield ons gelukkig nog een beetje droog totdat ook deze te veel water doorliet.

’s Middags heb ik ook het genot van de cinnabon role uitgevonden. Op een lege maag een soort warme opgerolde cake met kaneel, suiker, boter en een heerlijk sausje! Echt superlekker en nu snap ik ook de reden van de dieet regels (geen vasten maar juist een waarschuwing voor fast food) die ons vorige week in de preek werden benadrukt. Het is hier een groot fast food paradijs in winkelcentra en centrale plekken en dat heeft zo zijn uitwerkingen…

Aankomende week wordt niet echt bijzonder. Misschien dat we bij mooi weer nog een keer gaan wafeboarden met de andere masterstudenten maar dat hangt af van het weer. We moeten nog 2/3 volle weken aan het project werken voor we het moeten afronden. De tweede trip naar St Lucia is wel geboekt. Volgend weekend gaan we daar heen en blijven we daar tot dinsdag. Op dinsdag komt de professor ook nog met meetapparatuur zodat we wat proefjes kunnen doen. Misschien gingen de andere 3 masterstudenten ook nog mee maar die hadden waarschijnlijk een uitreiking van een “scholar”nogwat event.

Nou dat was dus even kort en bondige een update uit Durban. Na een week van wolken, wat regen en af en toe zon draait het weer nu gelukkig weer om. Althans nu niet want het regent….
Foto’s zijn deze week weer te zien op http://www.flickr.com/photos/henryt2

• 04 Oktober 2011 - 18:16

Jetje:

Joehoeee! You've got mail!:-)